Přinášíme vám 2. část informací k probíhající rekonstrukci trati Brno – Zastávka (1. etapa). Za odpovědi, které navazují na proběhlou debatu s občany, děkujeme 👩💻 Petře Havrlantové, specialistce komunikace společnosti Skanska.
❓Požádali jsme o fotografie prvků, které budou pro protihlukové stěny využity, aby bylo zřejmé, jak bude stěna vypadat. Bohužel, reálné fotografie nám Skanska neposkytla s odkazem, že barva protihlukových stěn se momentálně schvaluje. Přiložený obrázek je proto pouze ilustrativní …
❓Zároveň jsme dostali doplněnou informaci, že výška protihlukových stěn je proměnlivá, většinou cca 2,5 metru nad terén. Protihluková studie, která byla zpracována v rámci projektu, přitom zmiňuje výšku 1,5 metru od traťové koleje v místě kolem ul. Nová a dále pak výšku 1,8 metru nad traťovou kolejí, v ostatních místech ve Střelicích. Tak uvidíme, jaká bude skutečnost …
▶️ Protihluková studie je k dispozici ke stažení on-line bez PINu na tomto odkazu https://filestore.skanska.cz/collect.jsp?lp52ePqU a obsahuje celou řadu zajímavých informací. Vyplývá z ní například, že protihluková opatření jsou navržena pro obytné lokality tak, aby byly dodrženy požadavky nařízení vlády 272/2011 Sb. o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění pozdějších předpisů, a aby po dokončení stavby došlo ke zlepšení stávající hlukové situace.
❓Zároveň se v ní píše, že pokud ověřovací měření hluku prokáže překročení limitů po realizaci navržených opatření – protihlukových stěn, je možné použít jako doplňkové opatření pryžové bokovnice, které se instalují na kolejnice. Útlum dosahuje cca 1 – 3 dB. Dalším opatřením, které zajistí snížení hluku je údržba svršku v dobrém technickém stavu (broušení kolejnic, podbíjení).
❓Občané se na přednášce dále zajímali, zda bude i nadále možné přecházení v místě nad černým chodníčkem od Satova a také za ul. Nová a Újezd. V tomto duchu Skanska vzkazuje, že přecházení trati mimo místa k tomu určená je nebezpečné a protizákonné, pod pokutou 10 000 Kč. Navíc, ve většině míst bude přechodu bránit právě protihluková stěna.
❓Dále se občané ptali na tunýlek, který vede od hřiště na ul. Jaroslava Svobody. Dle informace Skansky bude zachován takřka ve stejné podobě, přičemž osvětlení tunýlku není plánováno > není přiveden napájecí kabel. Pokud by obec měla zájem zde vyřešit osvětlení, má se obrátit na investora, kterým je SŽDC.
❓Nad rámec dotazů z publika nás ještě zajímalo, kdy bude přebudován přejezd ve Střelicích. K tomu dojde v termínu od 2. 7. 2021 a plně funkční bude k 20. 9. 2021. Během této výluky bude také zdemolována stávající budova na obsluhu hradla.
❓Také jsme se dotazovali, jak bude zabezpečena lávka proti úrazu elektrickým proudem. Dle informací Skansky bude osazena zábranami proti dotyku dle platné legislativy.
❓Posledním dotazem z naší strany pak bylo, zda bude možné mezi 2. a 1. kolejí přejít přímo, tedy bez použití podchodu či výtahu. Z odpovědi, kterou přinášíme v plném znění, je zřejmé, že nepůjde.
“Toto je pouze služební chodníček, který bude pro veřejnost nepřístupný a oddělený uzamykatelným zábradlím. Z hlediska bezpečnosti je volen nejbezpečnější přístup tubusem podchodu. Pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace zde bude výtah. Jiným způsobem se na nástupiště veřejnost nedostane.”
✅ Věříme, že vám tyto informace pomohou zorientovat se v probíhající rekonstrukci a pokud by vás ještě něco zajímalo, napište nám do diskuze nebo se můžete obrátit přímo na Skansku na e-mail brno-zastavka@skanska.cz